tisdag 19 oktober 2010

Mardrömmen som nyss hände!

Okej vet inte hur jag ska börja. 
Trodde bokstavligt talat att jag skulle dö nyss. 

Jag la datorn åt sidan lite, och tänkte vila ett slag. Eftersom jag behövde samla alla tankarna. Jag minns inte ens att jag somnade. 
Men jag befann mig i ett badkar mer kläderna på. Och jag kollade runt om mig. Jag har aldrig sett detta rummet men man såg tydligt att det var ett badrum. 
Plötsligt sitter det en pojke som kunde varit mellan 7-8år gammal. Han var rätt suddig och blek. Han hade mörkt hår vad jag såg. Och han log mot mig. Plötsligt börjar jag dras ner mot vattnet. 
Och jag känner hur jag kämpar imot och försöker både vakna och undvika vattnet. 
Men jag får inte upp ögonen och kommer närmare och närmare vattnet. Pojken mitt imot mig bara skrattar. 
Och när jag precis får upp ögonen ser jag pojken framför mitt ansikte klart och tydligt. 
Från hans ögon börjar det rinna något, ser dock inte vad det är för det var så mörkt i mitt rum. 
Sen hör jag barna skratt i hela mitt rum. 

En annan läskig sak är att jag aldrig släkte lampan  i mitt rum utan den var tänd. Och jag har hört att om man dör i en dröm dör man i verkligheten också. 
Och nu när jag tänker på det. 

Vem var pojken?
Vad ville han mig?
Varför drömde jag om honom?
Varför var jag i ett badkar och ett okänt badrum?
Varför ville han dränka mig? 
Och varför kunde jag inte öppna ögonen?

Detta var riktigt läskigt. Och jag känner på mig att jag inte vågar somna igen. Jag brukar aldrig drömma mardrömmar eller något sånt här. Så jag är jävligt rädd att drömma det en gång till och att inte vakna nästa gång! 

1 kommentar:

  1. Men usch! det låter inget vidare :O
    Hoppas du kunde somna igen :)
    Lisen

    SvaraRadera