måndag 18 oktober 2010

I tankarna på Jinni

Jag kan inte släppa tankarna på att om jag fortsatt med musiken, vad hade jag stått idag då?
Jag ångrar inte att jag hoppade av estet musik förra året. Men ändå undrar jag vad/vem jag hade varit idag. 
När jag valde media denna gången bestämde jag mig för att lägga musiken åt sidan för att kunna pyssla helt fullt ut med median. Men på sätt och vis saknar jag att hålla i gitarren och spela en låt. Eller att stå där på sång lektionerna och sjunga ut. 

När jag började skolan denna gången hoppades jag på att allt skulle bli lättare om jag började på noll. Men det visade sig vara helt fel. Jag börjar sakta in på skoluppgifterna pg a rättegången förra månaden. Visst börjar jag återhämta mig men det går för sakta. Och jag är rädd att jag ska komma efter mer. 
Varje gång jag försöker ta tag i uppgifterna så tänker jag " Nä nu jävlar ", Men jag blir alltid distraherad av något annat som är runt omkring mig. Jag vet ärligt talat inte heller hur jag ska ordna upp det mesta. 
Ju mer jag tänker på skolan och det som hänt känns det som att jag lika gärna kan ligga kvar där jag är nu. För att jag kommer ändå bara ramla ihop efter ett tag igen. Jag har till och med slutat äta vissa dagar. Enbart för att jag måste få tänka och det är ensam utan en massa ord runt omkring mig. 

Det börjar bli rätt jobbigt att behöva spela för sina kompisar om hur man mår. Men jag orkar inte säga mer än att allt är bra. 
Jag hoppas iallafall att jag nu snart kan orka resa mig upp och ta tag i allt. Och det måste bli väldigt snart, annars blir det bara svårare. Som tur är kan jag iallafall skriva av mig allt som snurrar i huvudet på mig. Så kanske att jag snart står på benen igen och börjar jobba på allt som jag halkat efter med.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar