onsdag 15 december 2010

Speciella sinnen!

Min speciella plats på jorden!

Min speciella plats på jorden är mitt rum, det är min fristad och min plats där jag kan fly från allt och alla. Där kan jag sitta och tänka ifred och slipper folk som tjatar på mig.
Jag känner mig trygg där...
Där kan jag höra hur mina djur leker i sina burar, känna doften av nytvättade kuddar och krypa ner i min soffa med en filt över mig och lyssna på musik eller se en film.
Ibland kan jag bara sitta och lyssna eller titta på ingenting, bara slappna av och försöka glömma allt.

Men jag har också en plats jag inte kan vara på fysiskt.
En plats bara jag kan komma till och som bara är min. Där finns de inga krig som sänds på nyheterna, där finns det inga orättvisor.
Dit far jag ofta när jag inte kan finna ro i den ”riktiga världen”
Den platsen är vad alla kallar ”min fantasi”.
Dit kan jag fara när jag själv vill eller tycker något är jobbigt.

Där kan jag vara i flera timmar och dagar.
Och sitta under något träd, äte en frukt och bara koppla bort allt.

Min pysiska plats är en värld jag för flera år sedan skapat och som jag sedan dess lätt kunnat komma till vart jag än är. Och med hjälp av min livliga fantasi kan jag lätt på ihop både dofter och ljud. Jag kan höra hur vattnet från bäcken forsar fram, hur vattnet luktar friskt och är blått och klart. Jag kan känna dofterna från både träd och blommor, och känna gräset under mina fötter.

I den världen finns det bara jag och naturen. Och när jag vill kan jag lätt få in någon annan att hålla mig sällskap.
Jag kan ändra vad jag vill i världen och få de hur jag vill. Jag känner mig trygg där och kan koppla av. Bort från all stress och alla människor som inte vill mig väl.



Detta är mina två speciella platser på jorden!
*** 

Tog fram min gitarr idag...
Den var lite dammig efter att stått i mitt rum nu i så många månader utan att ens fått minsta uppmärksamhet. 
Kändes väldigt skönt att få plinga lite på den. 

Det är snart jul och jag har inte köpt julklappar än. 
Måste börja handla sånt snart. 
Tiden går ju så fort att man inte hinner med längre. 
Snart fyller man år och blir 1år äldre... YAY! 
Men man får väl se de lite från den ljusa sidan,
Jag blir ju myndig ;)

*** 

Bjuder på bilden på mig, enbart för att vara snäll nu så nära julen ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar