torsdag 16 december 2010

The last light

"Tänd de sista ljuset.
Se på när ljuset brinner ner till grunden. 
Gå sedan ut och lägg dig under ett träd.
Känn kylan mot din hy...
och somna in."

Pressen är för hårt, jag orkar inte mycket mer.
Att få höra dag in och dag ut, att jag får alla andra att må dåligt och att jag bara tänker på mig själv. 
Kan ni inte bara slita ut mitt hjärta med en gång, istället för att ta bit för bit?

Känslan av rädslan att släppa någon in på sig, att känna värmen av kärlek.
Att inte kunna lita på någon, att vid minsta rörelse sätta ut alla taggarna. 

Att försöka trycka ner alla sina känslor i en liten låda. 
Att känna hur lådan blir fullare och fullare.

Att försöka stapla alla sina lådor med minnen och känslor på varandra är omöjligt. 
Att se hur alla lådorna gång på gång rasar. 

När livets pussel är omöjligt att få ihop
Det är då man ger upp...

" Det är då man ger upp..."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar